Det foreløbige turneringsprogram klar for sæson 2020/21

Foto: Floorball Danmark

Floorball Danmark melder om at det foreløbige turneringsprogram er klar. Læs mere nedenfor:

Der er blevet lagt sidste hånd på turneringsprogrammet, og det foreløbige program kan ses her.

Her vil det også fremgå, at Aab Floorball herrehold har trukket sig fra ligaen, hvilket betyder de resterede 4 hold i rækken møder hinanden 3 gange.

I 3. division vest i Jylland har oplevet stor opbakning, og nye klubber som Snejbjerg, Nordenskov, Lystrup, Ribe og Horsens stiller alle med nye hold til den kommende turnering.

Fristen for at tilmelde sig mellembane turneringen for ungdom er rykket til d. 1. september og separat nyhed om tilmelding og selve turneringen følger.

Nyt turneringssystem:

For sæsonen 2020/21, implementerer Floorball Danmark turneringssystemet MVP APP. Systemet har med stor succes blevet introduceret i basketball i forrige sæson, og vurdering er at Floorball også kommer til at få stor gavn af det.

Systemet kan mange ting, og vi kommer til at implementere det lidt ad gangen, men det vigtigste det kan er at gøre turneringslederens liv meget lettere.

– Sidste sæson brugte jeg 10 timer om ugen på at være turneringsleder. Efter at vi har fået implementeret MVP bruger jeg 15 min.

Sådan vil det selvfølgelig ikke være for alle, men vi tror på at langt de fleste vil få stor glæde af det.

I overskrifter kan MVP:

  • Håndtere al kommunikation omkring kampe mellem klubbernes turneringsledere, trænere, dommer, spillere, forældre etc.
  • Holde styr på haltider, kamprogrammer, kampflytninger, frivillige til kampe osv.
  • Tjekke spillerlicenser
  • Vise alle kampe og resultater live!
  • Klare opkrævning og udbetalinger
  • Administrer stævner

Det hele er tilgængeligt for brugerne i en nem og gratis APP.

Hvad kommer til det til at betyde for foreningens turneringsleder:

  • I vil efter intromøderne modtage brugernavn og password til MVP APP.
  • I skal i turneringssystemet MVP APP fastsætte egne hjemmebanekampe med dato og tider. De fortrykte weekender for turneringsplanlægningen skal i udgangspunktet bruges. Retningslinjer i TR§4.8 skal følges.
  • I skal i systemet lægge jeres haltider ind.
  • I kan nemt i systemet spørge modstanderholdet om kampflytning.
  • Frist for fastlæggelse af kampe er 1. august

Det vil være en rigtig god idé, at gå til hallen/kommunen allerede nu angående haltider for næste sæson, hvis I ikke allerede er i dialog,

Alle klubber er inviteret til intromøder over Microsoft Teams d. 26 maj eller 28 maj, der begge aftener afholdes fra 19-21.