Status hos FD del 2: – Mere udvikling end brandslukning

Foto: Privat

Sommerferien nærmer sig og der er sket mange store ting i foråret hos Floorball Danmark. Derfor har Floorballportalen.dk haft en snak med sekretariatschef Carsten Provstgaard, om hvordan tilstanden er hos floorballsportens administrative organ.

Dette er anden del af interviewet.

Floorball Danmark meddelt i foråret at man fra den kommende sæson, vil introducere elektroniske kamprapporter og at arbejdet med kampprogrammet er blevet udliciteret til DIF, det er der en særlig grund til:

– Som tidligere nævnt, så gør det at sekretariatet bliver mere udviklingsorienteret, da der ikke hele tiden skal brandslukkes. Vi får et andet setup på turneringen, hvor der vil være support alle dage mellem 9-15, og der er flere til at tage hånd om spørgsmålene. Det er klart, at der når der træffes en så stor strategisk beslutning, så vil det give nogle bump på vejen. Indtil videre synes jeg vi er kommet godt over dem, og der læres af dem. Jeg har i det daglige et tæt samarbejde med IKC, og vi finder hele tiden nye måder at optimere arbejdsgangene på, således at processerne bliver nemmere.

LÆS MERE: Status hos FD del 1: – Vi er i en forandringsfase

Udsigten til elektroniske kamprapporter vil ikke kun give et løft til de frivillige der skal sidde ude i hallerne, men det giver også mulighed for at man kan følge alle kampe live:

– For det første giver de elektroniske kampprotokoller et kæmpe løft til sporten generelt, og at man kan følge med LIVE i kampene uanset hvor man er. For det andet giver det en stor mulighed for at lave statistik, som for mange klubber har været manuelt i hånden. For det tredje giver der nogle gevinster administrativt, da ikke alle kampprotokoller skal kigges efter for fejl, eller for manglende resultater. For det fjerde giver MVP APP systemet en nemmere hverdag for turneringsledere, og det bliver blandt andet nemmere at flytte kampe, påsætte dommere, påsætte dommerbord, kommunikere med trænere mv. siger Carsten Provstgaard og fortsætter:

– Vi er selvklart opmærksomme på de oplevelser brugerne vil have, og kan kun opfordre til at kontakte os med de oplevelser kunne komme i forhold til at få det bedste produkt overhovedet muligt.

Dette var anden del af interviewet, tredje del kommer i morgen